ساخت کوره پخت رنگ

ساخت کوره پخت رنگ همزمان با تولید محصولات مختلف در صنعت استفاده از رنگ های ثابت برای انواع محصولات گسترش زیادی پیدا کرده است. اغلب این رنگ ها در دستگاه هایی به نام کوره پخت رنگ روی محصولات زده می شوند.

پشتکار صنعت تولید کننده انواع کوره پخت می باشد. ساخت کوره های پخت رنگ هر کدام با ابعاد مختلفی ساخته می شوند که به نوع محصول و اندازه ی آن وابسته خواهد بود. 

همچنین عواملی دیگر در ابعاد این کوره ها موثر است که می توان سرعت کانوایر و همچنین مکان گذاشتن دستگاه را نام برد.

کانوایر سیستمی است که موجب حرکت مواد و قطعات مختلف می شود و این دستگاه در حرکت و ذخیره سازی مواد در صنایع مختلف نقش پر رنگی ایفا می کند. 

کانوایر در اغلب صنایع کاربرد های مختلفی دارد و در صنعت رنگ و دستگاه های رنگ نیز به کار خواهد رفت و سرعت آن در تولید کوره های پخت رنگ موثر است. کانوایر ها برای انتقال قطعات در کوره ها به دو نوع زمینی و هوایی تقسیم می شوند.

تجهیزات کوره پخت

تجهیزات کوره های پخت کانوایری دارای پرده هوا در ورودی خروجی قطعه وسیرکوله هوای گرم غیر مستقیم وشاسی یکپارچه قابل حمل ساخته می شوند. در این سیستم جهت حمل قطعات از کانوایر هوایی یا زمینی استفاده می شود. کوره کانوایر پیوسته در تیپ های U-Type ، S-Type ، Linear-Type ساخته می شوند.

آشنایی و نحوه عملکرد کوره پخت رنگ

همه چی در مورد کوره پخت رنگ 
کوره پخت رنگ دستگاهی صنعتی برای رنگ آمیزی قطعات صنعتی با ماندگاری بالا می باشد. کوره های پخت رنگ دارای نوع دو عملکرد اساسی می باشد که می توان به مرحله قبل از رنگ کاری و مراحل بعد از فرایند رنگ آمیزی اشارع کرد.
در مرحله اول در کوره قطعاتی که باید رنگ آمیزی شوند بطور کامل خشک می شوند و این فرایند کاملا قبلا اغاز رنگ امیزی انجام می شود.
در مرحله دوم بعد از فرایند رنگ آمیی قطعات در کوره می باشد که رنگ ثابت و یکنواخت برروی سطح قطعات پاشش می شود.
کوره های پخت رنگ جز تجهیزات می باشد که در صنعت برای ایجاد رنگ آمیزی محصولات با رنگ ثابت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.در واقع میشه گفت کوره پخت دستگاه بسیار ضروری برای هر کارخانه می باشدکه قطعات خود را با رنگ امیز باید انجام دهد.
در ساخت کوره پخت چگونه سایز کابین را مشخص کنیم
کوره های پخت را می توان با توجه سایز قطعات و نیاز صنعتگر قابل ساخت است و در ساخت کور پخت رنگ سرعت کانوایر و مسیر عبور قطعات همچنان لحاظ می شود. قابل ذکر است که مسیر حرکت قطعات نیز در سایز کوره رنگ می تواند تاثیر بگذارد.

کانوایر ها همراه همیشگی کوره های پخت رنگ
کانوایر ها عامل حرکت قطعات از خارج کوره به دورن کوره پخت برای روند رنگ آمیزی می باشد با توجه به قطعاتی که استفاده میشود کانوایر ها می تواند زمینی یا هوایی باشد و همچنین اندازه و طول کانوایر ها می تواند با توجه به نیاز صنعتگر تنظیم و نصب و راه اندازی کرد.


عملکرد کوره پخت رنگ
قطعات توسط کانوایر وارد کوره می شود قبل از رنگ آمیزی قعطات خشک می گردد و سپس رنگ آمیزی قطعات صورت می گیرد سپس دمای کوره به حد نصاب مورد نظر می رسد. رنگ آمیزی انجام با حرارت خشک می شود.
پشتکار صنعت تولید کننده کوره پخت رنگ استاتیکی سعی می کنند تمام نیاز مشتریان خود به این کوره ها را برطرف نمایند و بهترین محصول ممکن را در دسترس آن ها قرار دهند.
نقش کوره های پخت رنگ استاتیکی
قطعات صنعتی چون می بایست از رنگ مستحکمی برخوردار باشند از تکنوژی رنگ پودری صنایع مختلف رنگرزی زمانی این کار را می توان برای مواد مختلفی مثل رنگ های پودری انجام دهیم. تا دمای رنگ و فلز مورد نظر به نقطه پلیمریزاسیون برسد و در همان دما بماند.
نحوه عملکرد کوره پخت استاتیکی برپایه همرفتی برای انتقال حرارت استفاده می شود تا رنگ به دمایی برسد که در آن ذرات به صورت یکسان در سراسر سطح قطعات بپوشاند.
بعد از بالا رفتن دمای کوره هوا به سرعت به داخل کوره دمیده می شود، آکسیال حرارت مورد نظر را تنظیم میکنند.
ویژگی های کوره های پخت پودری
نصب کوره های پخت استاتیکی و کوره های پودری بسیار آسان است و همیشه ساختار این کوره با توجه به نیاز صنعتگر طراحی و ساخته می شود کوره های پخت دارای کارایی بالایی هستند . کارایی بالای دارند و میتوان به کیفیت عالی این کوره اشاره کرد.
کوره استاتیکی داری دارای تایمر اتوماتیک برای پخت دقیق رنگ دارند که این مسئله باعث بالا بردن کیفیت رنگ روی قطعات است.
رنگ های گسترده در صنعت وجود دارد که در صنایع رنگ آمیزی و پوشش پودری استفاده میشود
پشتکار صنعت یک تولید کننده کوره پخت رنگ پودری می باشد که از تکنیک های تخصصی، طرح ها، روش های تولید، استفاده می کند. کوره پخت رنگ تولید شده توسط پشتکار صنعت دارای استاندارد در سطح جهانی است و برای طیف گسترده ای امور صنعتی استفاده می شود و در اندازه ها، انواع و تغییرات دما قابل طراحی است.
کوره‌های پخت رنگ تولید شده، انرژی را با حداقل شیب در ارتفاع و عرض حفظ می‌کند. و همچنین توزیع یکنواخت گرما پخت مداوم اکثر عناصر را به بهترین شکل به انجام می رساند.
از جمله کوره هایی که می توان به آن اشاره کرد کوره پخت تفلون و کوره پخت ظروف چدن پیوسته می باشد.
این کوره های پخت تفلون دارای حالت های مختلف بسته بندی است و این کوره های پخت رنگ تفلون دارای طبقه بندی می باشند. اصولا به آن ها خشک کن کانوایری و یا کوره پخت رنگ نیز می گویند. در این کوره سیر هوای گرم غیر مستقیم و شاسی یکپارچه وجود دارد که با کمک شاسی یکپارچه می توان مواد دیگر را به آسانی جا به جا و حمل کرد.
شایان ذکر است که وجود پرده هوا در ورودی و خروجی کوره پخت از قابلیت های ویژه آن به شمار می رود.

 این دستگاه با توجه به سایز قطعات، اندازه قطعات، ابعاد قطعات و سرعت در انواع مختلف طراحی و عرضه می شود.کوره پخت رنگ در صنعت خودرو یکی بیشترین از کابرد های کوره های پخت رنگ برای رنگ نمودن قطعات بدنه خودرو با بهترین کیفیت نیاز به یک محیط کاری مناسب می باشد.
اتاق رنگ کوره ای یا کابین پخت رنگ خودروپیشرفت تکنولوژی در صنعت رنگ خودروها و استانداردهای سختگیرانه ای که شرکت های خودروسازی روز دنیا وضع می کنند سبب افزایش کیفیت رنگ اتومبیل های تولید شده است.

کوره پخت رنگ و خشک کن همانطور که از نام آن پیداست دو وظیفه ی مهم را بر عهده دارد. در واقع این کوره قبل از رنگ پاشی به سطح اجسام آن را خشک کرده و سپس رنگ را روی اجسام انتقال می دهد.

 بعد از آن می بایست رنگ در روی اجسام ذوب شده و به سطح آن ها بچسبد. نکته ی حائز اهمیت درباره ی کوره های پخت رنگ آن است که دمای مورد نیاز برای انواع رنگ متفاوت است . 

برای یک دست شدن سطح محصول می بایست دائما دمای کوره رصد گردد و به خوبی تنظیم شود. اغلب کوره های رنگ استاتیک در بازار بسته به نیاز مشتری طراحی می شوند و همه ی عواملی که ذکر شد. در تولید کوره پخت رنگ و خشک کن اهمیت دارد و کنترل آن در تولید یک کوره ی مناسب برای مشتری جزوی از وظایف سازنده ی آن می باشد.

 

شرکت پشتکار صنعت در زمینه ساخت کوره پخت پیشگام بوده و همیشه سعی بر داشتن بهترین کیفیت در ساخت کوره پخت را داشته است.